Etiketter

, , , , , , , , , , , , ,

Knepiga skruvar i diverse elektriska apparater har man ju stött på en hel del i sina dagar. Jag har stött på dem i allt från brödrostar till datorer och mobiltelefoner.
 
Att kunna byta en trasig sladd till en brödrost känns som något ganska naturligt, för de flesta killar iaf. Men i takt med att elektroniken blir allt mindre och tillverkarna gör allt för att vi inte ska öppna våra kära ägodelar utan istället köpa nya eller betala hiskelia summor pengar för att reparera våra mobiler, stereoapparater, datorer mm så blir det svårare att ex vis byta en trasig sladd.
 
Senast jag stötte på en massa minimala skruvar, smältlim och mini kontakter var när jag öppnade min Macbook för att byta ut DVD-spelaren mot en extra hårddisk. Men tack vara http://www.ifixit.com ‘s fina videos, bilder och bildtext så lyckades jag till sist med att spara hela 2 000kr.
 
Idag så läste jag en intressant artikel på IDG gällande alla dessa knepiga skruvar som tillverkarna använder för att hålla oss ute från att bryta oss in i all denna elektronik. hehe
 
Kan varmt rekommendera 10 mins läsning och även kanske ge er lite tips på hur man får upp en trilskandes skruv. Läs mer på IDG HÄR.
 
FU6JW07FOWZORNL.LARGE
F3ZARLQFOWZORNM.LARGE