Taggar

, , , , ,

Evernote har varit en stor del av mitt liv eftersom jag är lite av en antecknings-junkie. Jag tror att jag haft Evernote i 3-4 år nu och den har alltid fungerat klockrent. Men nyligen har Evernote valt att endast tillåta 2 enheter använda Evernote-Basic kontot tillskillnad mot unlimited tidigare.

images

Så nu är det dags för mig att säga hejdå till Evernote!!!

Otroligt nog så är det superlätt att byta för Mac.

  1. Öppna Evernote
  2. Välj Notebooks
  3. Högerklicka på en Notebook och välj exportera Notes from ””
  4. Spara och välj Evernotes XML format .enex
  5. Upprepa för alla Notebooks
  6. Starta Anteckningar eller annan antecknings app
  7. Under meny File välj import och peka på exporterade notebook
  8. Byt namn på din importerade Notebook till lämpligt namn.

still_notebook.jpg

Se till att iCloud är aktiverat och sen har du dina anteckningar på alla dina enheter.