Taggar

, , , , , , , ,

I november förra året var vi i DR och Kitesurfade, solade och badade. En dag var vi och dök i grottor.  

   
Efter badet så gick min ena lins (endags Focus Dailies) i bitar och det tog mig 4-5 timmar innan jag fick ut linsen. 

I lördags fick jag något skit i ögat, eller det vara vad jag trodde. Celine sköljde mitt öga med koksalt 3-4ggr och i tisdags så fick jag en salva som jag skulle lägga i ögat Occulentum Simplex. Inget verkade hjälpa och efter några samtal med sjukvården så fick jag reda på att jag skulle knalla in på St. Eriks ögonsjukhus mellan 08-16 idag.

Det skulle ligga vid Fridhemsplan, men givetvis gick jag först till ST.Görans Sjukhus som skickade mig rätt såklart🙂

Efter 30min väntan så kom en optiker och ledde mig till ett rum där han gjorde diverse genomgångar av ögat med ett mikroskop från alla håll och kanter. Sen droppade han kontrastvätska och tillsist hittade han en bit av min gamla kontaktlins. Den har suttit i ögat i 4 månader, hur fan är det möjligt? Läskigt.