Taggar

, , , , , , , , , ,

Sen vi flyttade in så har det legat en apful tröskel mellan vår hall och vardagsrum. Märkliga är att tidigare ägaren renoverat lägenheten för 300 000kr, hur fan kan man då sätta en tröskel när golvet var nylagt. Suck. 

Nu ska skiten bort har jag bestämt och det innebär att jag ska försöka pussla ihop ett golv som har 2 stora hål. I princip borde man se till att ekbitarna passar och ligger i nivå med golvet. 

Så jag gissar att man ska plana ut hålen, fylla på med eklisterna där det går och fylla ut med fejkträ i skarvarna. Klistra, slipa och olja. 

Sen borde det vara klart, hoppas jag. 

Idag har jag slagit upp ett hål, fyllt upp det med grovspackel och slipat utav tusan. 

  
    
 
Under tiden så gjorde Celine en lasagne med en gräddfilssås som blev bra istället för bechamel.  

 
Sen har vi hunnit hitta ett 1m högt högskåp till badrummet från Aspen som kostar 8900kr. Vilket jkla rövarpris för denna.  

   
Sen bytte vi vår nya tekanna från Illums som rostade efter 3v. Nu har vi en frå Tehuset Java istället som förhoppningsvis är bättre :0  

Detta firades med lite drinkar på Urban Deli i lördags.