Taggar

, , , , , , , , , , ,

Äntligen är CCC öppet!!!

Precis som vi misstänkte så var detta ett ställe som kom som skänkt från skyarna.  

   
Vi tog vars en latte med en ägg-bagel som var toppen. Och så avslutade vi med en belgisk våffla med sirap och smör. De vet att amerikanarna äter våfflor med smör, men har inte lärt sig att det ska vispas så det blir fluffigt, men allt var riktigt gått. Här kommer vi att äta frukost resterande dagarna denna veckan, det är spikat. 

   
   
De har två turer; en kaffe- och en kakaotur som är en heldag respektive en halvdag. Kaffeturen är typ 3tim resa och kakaoturen cirka 1tim, men det verkar som om de behöver fler innan de kan köra kaffeturen. Så eventuellt gör vi detta på torsdag denna veckan. 

CCC stödjer oxo diverse organisationer vilket är fantastiskt så som; mariposa (org som hjälper fattiga flickor/kvinnor), unga kite och surftalanger.  

 Och när en del av deras förtjänst går till personer i nöd för att de ska få det lite bättre så mår vi oxo bättre.🙂

Klockan 13:00 så hade vi toppen vind och min lärare Santo på Laurel Eastman Kiteboarding School (LEK) är tillbaka från sin Universitetsexamen (advokatstudier) som han gjorde i går. Han har 14 års erfarenhet och är riktigt duktig lärare, men nu vill han ha något annat han kan luta sig tillbaka på. Skärpt kille. Edwin som jag hade igår har bara 2 års erfarenhet, och han är mer sprallig och dessutom svår att förstå. 

Céline var väldigt nöjd med att slippa sin lärare Yoonathan eftersom de inte drog jämnt. Nu har hon en riktig tjejtusare som heter Lilo och är jätterolig. Så idag var Céline ute och kite:ade i nästan två timmar efter lite bodydragging med brädan. 

Själv så hjälpte Santo mig igenom några pass på stranden där jag fick visa att jag kunde kontrollera kiten helt. Sen skickade han ut mig helt själv på bodydragging utan bräda fram och tillbaka, sen in för lite instruktioner och så fick jag öva på att dra mig fram snabbare. Riktigt rolig dag idag!!!❤️ 

   
Nu är vi båda hungriga och trötta och ska ut och äta något och ta lite drinkar. Imorgon kommer att vara måndag i repris :)))