Taggar

, , , , , , , , , ,

Igår efter boogieboard och långa solsessioner så bestämde vi oss för att prova Yalla. Som är förmodligen stans enda tapas-bar och som är helt fantastiskt. Aqua restaurang på vårt hotell ägs av samma person fick vi lära oss. Det är två killar från Israel som drivit tapas bar där tidigare när den ena blev kär i en tjej från DR. Så nu kör de Yalla och Aqua, dock är Aqua inte direkt populär eftersom den jämt är tom. Yalla var iofs oxo tom, men de hade ett 100-tal recensioner på Tripadvisor. Dock är priserna lite i högsta laget eftersom de tar runt 60-75kr/rätt. Den smalare av de två killarna är bra mycket trevligare eftersom den andra alltid är sur och orkar inte ens hälsa på folk.

Såhär ser stället ut om man sitter på Yalla’s innergården som helt klart är trevligast.    Sangria med passionsfrukt, ingen vinnare direkt.

Starters som de bjöd på

Sjuk god salami
 Äggplanta som är helt fantastisk den oxo

Kanske inte lika bra serrano, men smarri salami
  Poppers i snapsglas

Kvällens vinnare churros.

Allt var väldigt gott, men lite väl dyrt för ett ställe som Cabarete och förmodligen anledningen till varför här inte var jättemycket folk. Två glas sangria, två öl, 4 tapas och en churros efterrätt 500kr.
Det ligger ett riktigt grymt tacos ställe vid vårt hotell och deras tacos kostar mellan 10-20kr st och det är alltid fullt med folk där.

Efter middagen så tog vi en liten promenad i stan innan vi gick tillbaka hem, nöjda och glada.

Restaurangerna längst strandenNågon hittade en katt

Tillbaka på hotellet då avslutade vi kvällen med ett månskensbad🙂 som slutade med en massa sand överallt.

Idag så slängde vi ihop en frukost på balkongen med en guanabana (soursop) shake som var riktigt god, lite kaffe och müsli.

Sen lite vattenlekar i havet och så var det fas för lunch.

Vacaburger ligger topp 5 i Cabarete så dit gick vi för burgare. Deras avokadobrugare och en Cola var helt ok, men inte mer. De har brunch på söndagar så vi ska nog ta oss hit då och testa igen.

Som underhållning hade vi några killar som skulle hugga ner ett gäng träd. De var inga direkt skogshuggare, men de gjorde så gott de kunde🙂