Taggar

, , , , , ,

Efter nästan en månads väntan på att min vita skinnsneakers från Buttero ska lagas så får jag helt enkelt pengarna tillbaka. Då har jag använt skorna i nästan 12 månader. Tack Jupiter (Hornsgatan)!!!

Hösten är här och snart vintern så inte mycket sneakers såhär års så istället köpte jag på mig ett par snygga boots, även de från Buttero. Och med pengarna från sneakersen så blev fet inte jätte dyrt. Dock fortfarande lite skeptiskt till den stora kanten runt skorna som jag stör mig lite på, även om den inte är lika stor som många skor här i Stockholm. 

Anledningen till det är hur man har sytt skorna, underifrån eller från sidan. Sen är det alltid en fråga, om man ska klacka och sula om dem redan från början. Sulorna verkar vara bra, dock är i vanlig ordning endast hälften av klackarna gummerade av någon outgrundlig anledning. 

Detta innebär att man nästan halkat i tunnelbanans rulltrappor samt på marmorgolvet på jobb mfl. Så nu ska jag ta och sätta på nya klackar, men hellre det än en vrickad fot eller brutet ben.🙂