Taggar

, , , , , ,

Då är det förmodligen nummer 4 i raden av OCZ-SSD diskar som jag har lämnat tillbaka. Kvalitén på dessa hårddiskar är inte vad de borde vara. Senaste i raden var en Vertex Plus R2 Sata 2 eftersom den sitter som andra hårddisk i min Macbook Pro 15″ Early 2011.

Dessvärre har Apple sjabblat med hårdvaran så man kan inte köra 2st SATA 3 diskar i 6GB/s utan den andra disken måste vara Sata 2 oavsett vilken EFI man kör.

Som tur är så har OCZ en riktigt bra support och det tog inte många frågor innan de sa till mig att jag skulle återlämna min SSD. Glöm inte att de har typ 3 eller 5 års garanti och det kan de se om man läser upp S/N som är klistrat på disken, nä inte samma som står i OSX.😉

Nåja, min disk är uppbackad på TimeMachinen och rensad samt ivägskickad till OCZ, detta efter endast 24 tim support. Mycket bra, men säger lite om felmarginalerna på deras diskar. Förhoppningsvis så är nästa drive lite bättre.

Min primära disk en Samsung Evo är riktigt sjysst, den tickar på för fullt och har aldrig haft några problem….på 2 år snart.😀

Ska man välja en ny SSD disk så köp INTE en OCZ iaf.🙂

VTXPLR2-25SAT2-60G-3