Taggar

, , , , , ,

Idag har det snöat en del iaf och några av spåren är plogade så efter frukost tar vi bilen upp till bommen för Céline’s pappa ska Kita i snön och vi ska ta den lite svårare backen nerför.

Det blåser en hel del och det enda som är synligt på oss är två ögon. På väg ner så är det rena puderåkningen och det är riktigt roligt att åka trots vinden ökar i styrka.

Nere i T-korset så tar vi höger, mot det tuffare spåret och tre giftiga backar. Förra året så ramlade jag i en av dessa och tänker inte upprepa samma episod i år igen.

Mirakulöst nog så klarar jag galant alla tre, dock är det ingen vacker syn hehe.

Efter en timme är vi hemma och kalla. Ett snabbt ombyte och vi är nere i byn för att handla lite och värma oss med en Norsk specialité ännu en gång som jag i princip är uppväxt på. Nämligen Rømmegrøt, dock utan Rømme.

Mormor brukade göra detta varje sommar i fjällen fram tills vi var typ 15 år. Dock gick mormor bort för två veckor sedan, en propp.😦

Efter gröten så drar jag och Céline till hotellet för en öl och för att surfa lite och se vad som hänt på hemmaplan.

Någon timme senare är vi på väg tillbaka när Céline’s mamma ringer och berättar att vi måste hjälpa Céline’s pappa loss för han har fastnat.

15min senare så gräver han och jag för fullt för att gå loss hans bil och det tar 20-25 min av grävande innan vi får loss bilen. Snökedjorna är på och vi får ta rejäl fart för att komma upp för backen.

I garaget så passar vi på att tvätta av vår bil lite innan vi går upp i stugan.

Sen är det tid för dusch, mat och en film i vanlig ordning. 22 jumpstreet – en ganska så tramsig komedi med, ursäkta tonen, tönten Jona Hill. Han spelar alltid en tomte i alla roller och det verkar som om killen är så populär i Hollywood för man ser honom i princip alla Hollywood produktioner nu för tiden. Finns det verkligen inga andra?😦

2015/01/img_5479.jpg

2015/01/img_5480.jpg