Taggar

, , , ,

Idag är det skidor igen, men bara en kort runda på 1.5tim för idag är vi väldigt trötta. Efter vi kommer hem så blir det lite Julfilm i form av Get Santa.

Sen är det dags för ännu en Jultradition – Römmegröt som man äter med smör, kanel och socker. Till detta får man ett glas saft, för ypperliga 99kr portionen. Som hittat.

Nere i byn så finns det två gratis wi-fi-hotspots; en i matbutiken och en inne på hotellet, eller utanför om man hellre vill stå ute och frysa.

Här kan man koppla upp sig mot resten av världen och svara på bla 9 olästa SMS som av någon anledning inte kommit fram. Och en vän som undrar om man trillat av jorden pga att man inte varit uppkopplad på några dagar.

Lika bra att koppla upp sig på FB oxo och berätta att vi lever. Man tycker folk borde fokusera mer på att umgås med familj och vänner än att sitta uppkopplad framför en mobil-enhet eller en dator nu när man är ledig.

Det är ganska kallt, -14 idag och det kändes under skidturen. På väg tillbaka från byn så är det en promenad på 15-20min och det märks att det är kallare eftersom jag glömt att vända på handskarna när de skulle torka. Vilket märks närmast genom att kylan försöker bita sig fast i händerna.

Men med en ordentlig jacka och en tjock stickad tröja samt ett underställ så kommer jag hålla mig varm bra länge. Hehe.

Sen får jag lite speltid som jag lägger på Célines pappas PS3:a och det nya Payday 2 som han fick i Julklapp av oss. Det handlar i princip om att förbereda för att råna lite olika ställen och sen utföra dessa rån så smidigt och lugnt som möjligt.

Tror att polisen mejjat ner mig ett hundratal gånger vid detta laget och konstaterar att jag inte skulle komma långt som bankrånare eller liknande.

Tur man har sin sälj-karriär att luta sig tillbaka på.

Ännu en Jultradition i form av av pinnkött som legat i vatten i 30 timmar och mörat till sig. Serverat med potatis och rotfrukter. Och flamberad ananas till efterrätt.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ba5/38425701/files/2015/01/img_5427.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ba5/38425701/files/2015/01/img_5414.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ba5/38425701/files/2015/01/img_5411.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ba5/38425701/files/2015/01/img_5415.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ba5/38425701/files/2015/01/img_5412.jpg