Taggar

, , ,

Idag 5 maj så ska deklarationen vara inne om man vill slippa förseningsavgifter.

Jag har inte lämnat min deklaration i tid, kommer jag att få betala förseningsavgift?
Lämnar du din deklaration senare än den 5 maj riskerar du att få betala en förseningsavgift på 1 000 kronor.

Har du inte lämnat in deklarationen inom tre månader från ordinarie deklarationsdatum får du ytterligare 1 000 kronor i förseningsavgift. Dröjer du fem månader med att lämna in din deklaration får du ännu en förseningsavgift på 1 000 kronor. Detta innebär att du totalt kan få 3 000 kronor i förseningsavgifter.

Förr deklarerade jag alltid på traditionsenligt vis, men senaste åren har jag sett fördelarna med att deklarera online.

I år hade jag dessutom aktieaffärer och en lägenhetsförsäljning där jag jagade kvitton 5-år tillbaka för att att få ihop alla utgifter jag lagt ner på lägenheten. Men tillsist så lyckades jag, mycket pga att det är så smidigt med att deklarera online.🙂

Så glöm inte deklarationen idag!!!