Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Vissa företag är mer och mindre kompetenta och just nu så skulle jag klassa UPS som det komplett inkompetenta logistikföretaget.
 
Detta transportföretag fick i uppdrag att hämta ett litet paket på under 1kg i en reception i Södertälje i tisdags.
 
Tisdag
Jag ringde i tisdags till UPS och fick prata med någon spydig tjej som hette Madeleine eller liknande och då skulle vårt paket plockas upp mellan 9-17 på onsdagen.
 
Onsdag
Klockan 18:10, igår efter att ha stått i tfnkö i 14min så kommer jag fram och frågar varför inte vårt paket är upphämtat.
 
-Då svarar samma spydiga Madeleine på UPS att UPS inte kan garantera att de hämtar upp paketet i tid.
 
Va f-n är detta för service?
 
Så vi bokar en ny tid och denna gång för idag torsdag mellan 14-15 och meddelar att de ska gå till receptionen och hämta paketet och att alla på plats har blivit meddelade.
 
– Då har vi dessutom forfarande möjlighet att hämta upp paketet lite senare om ni ringer strax efter 15:00 svarade UPS tjejen.
 
Idag, torsdag 15:20
Paketet är fortfarande inte upphämtat och jag ringer UPS igen, då svarar någon annan tjej vars namn jag bara uppfattade att det började på M, inte Madeleine denna gång utan någon yngre i 25-årsåldern som inte var speciellt kundvänlig.
 
Efter att ha fått vårt telefonnummer så svarar tjejen att hon måste ringa till chauffören och kolla vad som hänt. Sagt och gjort så ringer hon till chauffören som meddelar att han har varit i repan och kollat efter ett paket.
 
Samtidigt så frågar hon mig om vi angett att det ska hämtas i repan, vilket vi gjort via Madeleine från igår som skulle ha noterat i deras bokningssystem.
 
Så tjejen på telefon ljuger mig rakt upp i ansiktet.
 
– Ja nu har vi inga tider kvar och då måste vi komma först imorgon och hämta paketet.
 
Då har ändå den tidigare receptionisten på UPS lovat att vi ska få vårt paket upphämtat lite senare om de misslyckas. Vilket innebär att UPS ljugit oss rakt upp i ansiktet två gånger redan.
 
Nu bokar jag in samma upphämtning en tredje gång och informerar ännu en gång att de ska gå in i repan och hämta paketet där. Det ska de göra mellan 09-13 imorgon tydligen.
 
USCH vilken dålig kundvård med otrevliga receptionister som ljuger en rakt upp i ansiktet. 
 
REKOMMENDERAR ALDRIG MER UPS IGEN.
ups_logo copy