Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

Okey, det är inte ofta jag är disträ eller stressad och det beror på att jag alltid har koll på det som händer runt mig, eller ja tills idag.
 
06:33 är normalt när jag brukar gå upp och även så idag, då hinner man köra ett kort 15 min träningspass, duscha, äta frukost, ta en kopp kaffe, svara på lite mail, mata katterna och lite annat i sin egen takt. En bra start på dagen med andra ord.
 
09:00 skulle jag vara på Salong Tid på Linnégatan och träffa stans bästa frisör Beatrice som dessutom har svart bälte i nagellacks design.
 
Halvvägs ut till Östermalmstorg med den vanliga morgonstressen, folk som står på dina skor, nyser rakt ut och trycker sig in i samma vagn som du, trots att det finns 14 ingångar till på tåget, men mindre folk. Men alla ska vara främst eller längst bak tydligen.
 
Nåja, då märker jag att min förlovningsring är borta, och det är inte den lilla ringen så svårt att inte se den.
 
Sakta smyger sig stressen närmare och i hjärnan så går jag igenom hela morgonen rutin och allt som gjorts in i minsta detalj.
 
Väl hos frisören på Salong Tid så gömmer jag mina tankar eftersom ringen säkert ligger hemma och skrotar på handfatet i vanlig ordning.
 
10:00 lämnar jag frisören och återupptar planerna på var jag ska leta och göra när jag kommer hem. Tummen letar vant efter lillfingerringen,
som inte är där den borde vara.
 
Har jag lagt den någon annanstans? Har händerna varit fulla med handkräm och sen så har den flugit av när jag tog av mig handskarna i rulltrappan, på perongen, påväg till tunnelbanan?
 
Väl ute från tunnelbanan så scannar jag hela Hornstull i princip på väg hemåt. Två timmar noggrann sökning av båda våningarna, en äcklig soptunna inkluderat och diverse kattlådor, sminkväskor, golvytor, säng, mer golv osv… men ingen ring.
 
Ok, går igenom hela morgonen igen för 100-elfte gången och tar på mig kläderna och rusar ut, på med samma kläder och assessorer som tidigare, går samma väg, tar tåget till Ömalm och går igenom flertalet scenarier igen.
 
Åker tillbaka igen och går igenom Hornstull och knivsöder om inte noggrannare igen. Det känns inte som om jag har tappat den ute vet jag nu.
 
Väl hemma igen så går jag igenom lägenheten ännu en gång, messar Céline att den är borta, springer runt och svettas som en apa utan att hitta något. Försöker återskapa varje steg i mina morgonrutiner och vet att det är något, något som jag missat när jag tog på handkrämen, jag la ringen någonstans där jag aldrig brukar göra, men var f-n då???
 
Går ännu en runda, kollar under sängar, mattor, hyllor, lådor mm. Ingenstans…
 
Då ringer Céline och vi pratar en stund om försäkringar och var den kan vara, hon såg den senast igårkväll och då slår det mig.
 
Jag la ringen i linningen på mina boxershorts. Vem f-n gör det?
 
Snabbt letar jag igenom och hittar ringen, nästan i slutet på mina boxers och på väg att ramla. Hade jag inte litat på min magkänsla och inte åkt till jobbet så hade förmodligen ringen trillat ut och ner på golvet lite diskret någonstans i Kista. PHEW!!!
 
Slutet gott allt gott!!!
 
Nu ska vi kika på kakel.
 
ring