Taggar

, , , , , , , ,

Idag har vi varit ute på en riktigt långtur. Det var typ -2.7 grader ute och solen sken, före frukost, före de flesta Norrmän, Danskar och ett fåtal Svenskar. Skidspåren var alldeles nygjorda och det var inte många som åkt, snön var perfekt och endast en tunn tröja och en tunn skidjacka på mig. 4-5 timmars skidåkning är vad jag gjort så här långt cirka.
 
Den klassiska stilen är väl inte den allra bästa man sett, men det går framåt i spåret iaf. Idag tog vi en tur på 3 timmar, men solen som precis klättrat över fjällets ena kant här i Beitostölen, den orkar upp över kammen och värmer gott i ryggen.
 
Flera hundspann drar förbi oss, vi tar det lugnt och passar på att se oss omkring alla fyra. Efter en kort Kviklunch fika och lite saft så åker vi vidare, nere i en backe så står en ensam hund, som sprungit vilse. Den har inte ens skor på sig, idioter och nu saknar ägaren förhoppningsvis sin hund. Men frågan är bara hur länge han/hon klarar sig.
 
Den  stannar i spåret och det kommer ett gäng Norrmän som håller fast hunden och ringer ett nummer som står i halsbandet, men tydligen ingen täckning. Vi åker vidare, vi är inte klädda för att vänta i våra tunna skidkläder. Men vi håller tummarna för att det går bättre för denna ADHD-hunden än det brukar göra för andra.😦
 
Nu är vi på Radisson hotellet igen och låntar det trådlösa nätverket, framför en brasa värmer det gott. Vi har precis växlat in en Flax-lott vinst på 150 NOK till 6 nya lotter.🙂 Håll tummarna.😉
 
Nu ska jag koppla in mitt nya Fuel Band SE som jag fick i julklapp av Céline.