Taggar

, , , , , , , , , , , ,

I veckan så bytte jag upp mig från iPhone 5 till 5S. Inte för att jag kände något behov, men om rätt tillfälle dyker upp så får man passa på. På blocket så hittade jag nämligen en helt ny iPhone 5s som jag fick för 4000 kr och min gamla iPhone 5 sålde jag för 3000kr. 
 
Ett helt års garanti samt en ny telefon för 1000kr emellan måste vara en bra uppdatering?!😮
 
Lite roligt är funktionen slowmo 120 fps videoinspelning.
 
Andra funktioner är ex kameran som nu har bättre ljuskänslighet (f2.2) samt blixt, bättre seriebildstagning med 10 bilder/s…
Fingertryckssensorn är sänt från Gudarna då vi måste ha en 8 siffror/bokstävers kombinationskod på jobb.
A7 processorn ska vara dubbelt så snabb som i 5:an, men det är marginella skillnader jag märkt, men dock är detta den första 64-bitars processor till telefoner och att  iOS7 är maxat för 64-bit teknologi är ingen nackdel hellre.
 
Till Céline så gjorde vi en lite större uppdatering för några veckor sedan, hennes långsamma 4 med en ganska modest kamera uppgraderade vi till en iPhone 5 för endast 3000kr inkl 11 månaders garanti.
 
En bra funktion för att hålla koll på varandra är appen ”find friends”, här kan vi hålla reda på var den andra är utan att hela tiden behöva ringa varandra om man ska träffas🙂