Taggar

, , , , , ,

Okey, i fredags rasade min primära OCZ SSD disk med operativsystem och allt. Efter återställning av backup från Time Capsule och en dag nere hos min IT snubbe i måndags så är jag nu tillbaka.

Ny Samsung 840 SSD 256Gb på plats och förhoppningsvis en stabilare disk så är datorn snabbare än någonsin.

I onsdags släpptes Maverick samt nya uppdateringar till iOS:et. Hoppas nu batteritiden är lite bättre än tidigare i telefonen. Maverick installerades på min MBP 15″ igår, eller snarare inatt samt radering av hela backupen och en ny på 337Gb skapad och uppbackad är man tillbaka på banan.

Kommer förmodligen att skapa en reservbackup just in case TC och datorn där samtidigt. Borde hämta upp diskarna i min PC nere i källaren, med en massa bilder. Men det får bli imorgon, eller övermorgon eller… Någon annan dag.

Lite uppdateringar med nya Maverick; iBooks på datorn, hmm. Sen att lögga upp sina kreditkort mm i iCloud känns ju sådär :0

I Mountain Lion så var där en del buggar i spaces, wallpaper o skärmsläckaren. Detta måste vara åtgärdat grrrr

Lightroom 5 och Adobe CS 6 är såklart installerat samt lite filter från Efex.

Sjukt nöjd med Lightroom och ångrar inte det minsta flytten från Aperture o iPhoto. En kollega tycker bättre om Aperture, men känns alldeles för upplåst, skapar en massa onödiga kopior och låser in allt i en mapp suger.

Dags att hoppa av i kista, jobbtajm.

20131024-085154.jpg

20131024-085159.jpg

20131024-085205.jpg

20131024-085211.jpg