Taggar

, , , , , , ,

I måndags så kraschade ryggen efter ett AbSolution magpass och en kort löprunda.

På tisdagen så kunde jag knappt ta på mig mina kläder och än mindre speciellt kul att stå i duschen med en j-vla smärta varje gång jag böjde kroppen 15grader framåt. Korsryggen hade rasat igen.

Som tur är så har jag mina magövningar för att stabilisera upp ryggen som jag försökte mig på utan något speciellt bra resultat. Kunde knappt lyfta knäna mot bröstet mer än ett fåtal grader innan hela ryggen började skrika av smärta.

Var tvungen att kolla mig i spegeln så ingen satt en yxa i ryggslutet.

Tråkiga var bara att jag var tvungen att
åka in till kontoret alla dagarna i förra veckan samt ta ett kundbesök.

På torsdagen så hade jag en tid hos David Felhendler på Access Rehab. David är sjukgymnast och enligt min kompis Kattis som skrivit ett 20-tal böcker om hälsa så är han helt fantastisk.

Jag tog mig dit på eftermiddagen med hopp om att få hjälp. David, är jätte rolig och lättsam som person. På 30min så hade han berättat ett antal historier, knäckt det som skulle knäckas och berättat varför och vad som hade hänt.

Tydligen är det liknande ett vakuum som bildats och det är dessa områden som han måste ”öppna upp” för att områdena inte ska fortsätta gnida mot varandra på ett fel sätt.

Precis innan jag skulle gå så kom jag på att jag hade en golfarmbåge han kunde titta på oxo.

-det sa du inget om sa David. Lägg dig på mage. Bombang!!

Så hade han knäckt nacken som tydligen via tre nerver går hela vägen ner längst armen. Vips så släppte trycket i armbågen, sjukt galet.

Nu såhär några dagar efter så känns ryggen kanon och jag kan göra mina övningar utan att det känns det något. Vilken skillnad.

Igår firade jag detta med att plocka in allt från balkongen, tvätta trägolvet tre gånger och sen olja in hela träet med träolja. Detta var akut med tanke på att golvet var torrt som fnöske och såg inte speciellt roligt ut.

Svampen vittrade sönder redan efter första omgången och trasan klarade hela två varv innan den var slut som artist.

Men nu är det som sagt torkning som pågår, trots ett överhängande regn.

20130902-081804.jpg

20130902-081809.jpg

20130902-081946.jpg