Taggar

, , , , , , , ,

För en månad sedan så beställde vi ett markistyg som vi ska sätta runt vår balkong för att få lite mer ”privacy” här hemma. Speciellt skönt om man vill sitta och sola eller grilla ex vis. Eftersom vår balkong är åt det svarta hållet, så ville vi ha ett tyg som var mörkgrått. Detta hittade vi på Moogio i Täby.

I måndags så skickade jag ett email och frågade var vårt tyg blir av och då skulle de tydligen SMS:at oss den 27/6. Nåja, igår så hämtade Céline tyget men reagerade på att det var väldigt ljust. När jag såg det så var min reaktion samma då vi båda var övertygade om att vi hade beställt mörkgrått.

Som tur är så hade jag tagit ett foto på tyget i affären, nackdelen var bara att jag raderade den i måndags när jag fick reda på att vår beställning hade kommit. Efter lite letandes så lyckades jag snoka upp ett email som jag skickat till Moogio där jag klart och tydligt hade skrivit tygnamn, färgkod och även skrivit mörkgrått. Snacka om att man är pedant😮 Det visade sig att vår beställning var 0097, men Moogio hade skrivit 0079 istället, vilket är stor skillnad. Den ena är lika ljusgrå som en trottoarplatta, om inte ljusare och den vi beställde är väldigt mörkgrå, nästan åt de svarta hållet. Så svårt att ta fel där. :O

Nu återstår bara att se hur länge vi måste vänta på innan de åtgärdat felbeställningen.:(

Man är nu lagom road, då förra beställningen tog 4 veckor och det är NU man vill ha insynsskyddet på balkongen.