Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

Sist jag var i kontakt med Telenor så visste de inte när felet skulle avhjälpas. Det är fortfarande två fel på utrustningen, varav den ena sen i mars. Nu kikade jag in lite snabbt på Telenors hemsida (knappast lönt att ringa dem) och ser att de satt i system att skriva att felet är åtgärdat under dagen. Den 26 juni när jag ringde dem så stod det att felet skulle vara avhjälpt under dagen. Idag står det märkligt nog OXO att det ska vara avhjälpt under dagen. Väldigt märkligt.

Borde man inte ha en realistisk och relevant tidsuppfattning? Jag vet att vår support på jobb aldrig skulle lova något skulle vara löst under dagen om de inte kunde hålla detta till 100%. Men på Telenor så fungerar det annorlunda, man flyttar helt enkelt alla ärenden till nästa dag och sen har man en slumpgenerator som visar en tid mellan 00:00 och 24:00. Kan det vara så?

När jag pratade med supporten i juni så sa support-tjejen att om jag stänger av mitt 3G så kommer telefonens täckning att vara mycket bättre. Det var den lösning hon hade sist. Tittar man på deras sida över 3G och GSM täckning så rör de två utrustningsfelen båda två. Suck!!!

Det intressanta är att jag har haft halvtaskig täckning med Telenor ända sen 2006 och trots att jag bytt telefoner och flyttat runt så verkar det vara samma dåliga täckning. Telenor hävdar att de klår Telia i 2 av 3 fall, jag hävdar att detta är rent skitsnack.

När man ringer så är det alltid att det är fel på din telefon, du sitter inomhus och då kan vi inte lova täckning eller du har ett headset inkopplat när du ringer så det stör, du måste plocka ur telefonen ur mobilfodralet, du kan inte hålla telefonen med hela handen osv… Man går alltid in i försvarsställning istället för att lösa problemen.

Ett par gånger när jag har ringt så bad de att jag skulle notera de olika tillfällena när jag fick call-failur. Jag skickade in en diger lista på 30 samtal eller liknande, inte f-n hände det ett skit.

När BildBild