Etiketter
3G, Bakelit, Begränsad, GPRS, iPhone 5, Mast, Mottagning, Nere, Problem, Samtal, Strul, Support, Täckning, Telefon, Telenor
Idag blev ett av mina konferenssamtal avbrutet 7ggr under 1 1/2 timme som vi satt och diskuterade, eller åtminstone försökte. Och förra gången jag ringde support för 3 veckor sedan så var det inga fel. Av erfarenhet, 20-tal samtal med Telenorssupport så lär de inte hjälpa till med något. Men ihärdig som man är så hoppas man alltid…
Vilken fantastisk eminent Telenor Support, den tekniskt överlägsna kompetenta personal slutar aldrig att briljera med sina kunskaper.
Tryck ETT för Telenors tekniska supportavdelning.
En glad tjej i 18-24-årsåldern svarar, -Hej vad kan vi hjälpa till med?
-Hej, mina telefonsamtal avbryts på löpande band. Senast 7 ggr under ett 1 1/2tim konferenssamtal, vad har ni för inrapporterade fel i mitt område?
– Vänta ska jag kolla … … … Jo det verkar vara en antenn som är nere i ditt område, men den ska inte påverka dig alls.
– Men det gör den uppenbarligen. När förväntas det vara åtgärdat?
– Vi har jobbat på det i 3 veckor nu men kan inte svara på NÄR det ska vara åtgärdat. Ska jag höra med teknikerna?
-Gärna om du tror att det hjälper. … … …
-Nä, de kan inte uppge någon tid.
-Så hur länge tror du det tar då uppskattningsvis? Är det från nu fram till Jul som det kan ta?
-Nä, men om det är något allvarligare fel så kan det ta upp till några veckor.
-Men det har redan gått några veckor nu, eller?
-Ja det är väl en definitionsfråga.
-Jaha, men 10 veckor då, skulle det kunna vara några veckor?
-Ja det skulle det kunna vara.
-Men jag har viktiga samtal med kunder som måste göras, ska jag behöva flytta mig till ett område med bättre täckning för att kunna ringa när jag jobbar hemma?
– Det kan vara så att du bor i ett område med en massa hus.
– Svar ja!!! Jag bor i city…
– Dessa byggnader har kan ha väldigt tjocka stenväggar som kan blockera signalen.
– Så vad kan du hjälpa mig med då? Du kan inte säga när det förväntas vara fixat eller komma med någon lösning?
-Det ska inte på verka dig då det finns fler mastar i området. Men du kan stänga ner din 3G (datatrafiken) så ska det inte vara några problem.
-Så jag ska stänga av datatrafiken på min telefon och återgå till min bakelit telefon från 1948. Och 3G ska vara avstäng tills ni åtgärdat felet, vilket ni fortfarande efter 3v inte lyckats. Är det lösningen du kan ge mig i dagsläget?
-Ja, om du inte är villig att prova med den lösningen som jag föreslår så kan jag inte hjälpa dig.
-Okey, men då tackar jag för den eminenta supporten från Telenor.
– Ja, tack själv och ring gärna igenom om …….
[Tuut Tuut Tuut]
Härligt att man har humor iaf. undertiden som reparationerna pågår. 😀
Antonia skriver:
Jag hade också telenor. Och det var dålig uppkoppling stundtalls mycket dåligt. lösningen var att de alltid tyckte att jag skulle knalla runt med min dator för att se om den fungerar någon annanstans bättre. men det vägrade jag.
Sen övertalade mig att byta upp mig till en snabbare uppkoppling och de lovade att det skulle hjälpa. Som tur frågade jag om jag kan makoulera allt om det inte skulle fungera. Fick en försäkran.
Och den fungerade om det är möjligt ännu sämre.
Till slut sa jag upp allting, med bytet till snabbare modem, missade de att jag hade minst ett halvt år kvar på min gamla abonnemang.
Det märkliga var att de alltid skyllde på masten.
Och den jävla masten verkade va trasigt just och ständigt i min närhet.
Jag tror att det är deras stående förklaring för det mesta och de som svara är tvungna att ljuga.
Bytte till Tre och de använder samma mast. Den som telenor påstår att det är fel på.
Jag har inte haft problem med uppkopplingen och telefonsamtal sen dess.
Ända problemet är nu att de lätt kan blanda ihop alla abonnemanget man har, så fort man ska behöva peta på nåt, så gör de på fel ställe. MEN det problemet hade jag även hos Telenor.
TELENOR SUGER!!!! LIKASÅ DERAS REKLAM!
De kunde väl lägga pengarna reklamen kostar på att förbättra leveranserna.
Parre skriver:
Hahaha vilken underbar historia. Precis samma uppfattning som jag har fått av Telenor. Skyll på masten, gör det 🙂
Dessvärre så måste jag byta jobb om jag vill byta abonnemang :0 men just nu skulle jag kunna göra det hahaha
Antonia skriver:
Men skaffa inte det privat. 🙂
Parre skriver:
Har bara ett abonnemang, har inte haft privat på 12 år eller mer 😉
macilane skriver:
Det har klagats enormt på Tele2, där jag har mitt abonnemang sedan minst femton år tillbaka (nu mobilt bredband och mobil hemtelefoni). Jag har också haft problem men efter att ha skrivit ”insändare” och kritik på http://www.fairshopping.se/ fick jag kontakt med en kompetent och ansvarig person på Tele2 som hjälpte mig (via mail) att lösa alla mina problem. Den personen har efterträtts av en annan lika trevlig och kompentent person. Det blir alltså Tele2 för alltid, hehe.
Parre skriver:
Tror inte det hjälper om man får tag på en kompetent person på Telenor. De svarar alltid samma sak att det är strul med masten, att man ska reset:a sina nätverksinställningar eller byta telefon. Så länge som jag har haft Telenor så har de haft problem med täckningen fram och tillbaka.
Problemet ligger förmodligen i deras mjukvara när telefonerna ska switchar mellan basstationerna. Det är det som verkar vara problemet eftersom man tappar mottagningen till och från. De som jobbar på Telenors kundtjänst och support kan inte göra något varpå de kommer med en massa standardsvar.
På min förra adress så sattes det upp en stor jäkla 3G antenn utanför mitt fönster och efter det så blev det bara sämre mottagning. Nu har jag även strul när jag är inne på kontoret i Kista. Men jag är stuck med Telenor 😉
Pingback: Telenor – den flexibla operatören | Café Égoïste