Etiketter

, , , , , , , , , , , , , ,

Idag blev ett av mina konferenssamtal avbrutet 7ggr under 1 1/2 timme som vi satt och diskuterade, eller åtminstone försökte. Och förra gången jag ringde support för 3 veckor sedan så var det inga fel. Av erfarenhet, 20-tal samtal med Telenorssupport så lär de inte hjälpa till med något. Men ihärdig som man är så hoppas man alltid…

images

 

 

Vilken fantastisk eminent Telenor Support, den tekniskt överlägsna kompetenta personal slutar aldrig att briljera med sina kunskaper.

Tryck ETT för Telenors tekniska supportavdelning.
En glad tjej i 18-24-årsåldern svarar, -Hej vad kan vi hjälpa till med?
-Hej, mina telefonsamtal avbryts på löpande band. Senast 7 ggr under ett 1 1/2tim konferenssamtal, vad har ni för inrapporterade fel i mitt område?
– Vänta ska jag kolla … … … Jo det verkar vara en antenn som är nere i ditt område, men den ska inte påverka dig alls.
– Men det gör den uppenbarligen. När förväntas det vara åtgärdat?
– Vi har jobbat på det i 3 veckor nu men kan inte svara på NÄR det ska vara åtgärdat. Ska jag höra med teknikerna?
-Gärna om du tror att det hjälper. … … …
-Nä, de kan inte uppge någon tid.
-Så hur länge tror du det tar då uppskattningsvis? Är det från nu fram till Jul som det kan ta?
-Nä, men om det är något allvarligare fel så kan det ta upp till några veckor.
-Men det har redan gått några veckor nu, eller?
-Ja det är väl en definitionsfråga.
-Jaha, men 10 veckor då, skulle det kunna vara några veckor?
-Ja det skulle det kunna vara.
-Men jag har viktiga samtal med kunder som måste göras, ska jag behöva flytta mig till ett område med bättre täckning för att kunna ringa när jag jobbar hemma?
– Det kan vara så att du bor i ett område med en massa hus.
– Svar ja!!! Jag bor i city…
– Dessa byggnader har kan ha väldigt tjocka stenväggar som kan blockera signalen.
– Så vad kan du hjälpa mig med då? Du kan inte säga när det förväntas vara fixat eller komma med någon lösning?
-Det ska inte på verka dig då det finns fler mastar i området. Men du kan stänga ner din 3G (datatrafiken) så ska det inte vara några problem.
-Så jag ska stänga av datatrafiken på min telefon och återgå till min bakelit telefon från 1948. Och 3G ska vara avstäng tills ni åtgärdat felet, vilket ni fortfarande efter 3v inte lyckats. Är det lösningen du kan ge mig i dagsläget?
-Ja, om du inte är villig att prova med den lösningen som jag föreslår så kan jag inte hjälpa dig.
-Okey, men då tackar jag för den eminenta supporten från Telenor.
– Ja, tack själv och ring gärna igenom om …….
[Tuut Tuut Tuut]

Härligt att man har humor iaf. undertiden som reparationerna pågår. 😀

Skärmavbild 2013-06-26 kl. 12.38.21 Skärmavbild 2013-06-26 kl. 12.36.43

20130626-131650.jpg