Taggar

, , , , , , , , , , ,

Nu ska ni få höra en liten hemlighet!
Vad som för många är det en självklarhet, är för andra något helt okänt.

Nu pratar vi diskmaskin…

Under mina 42 år på jorden så har det flyttats en hel del, vi snackar lätt 25-30 lägenheter tutti. Här finns även 3(4) samboförhållande inbakat, inkl. mitt nuvarande.

Det är mer än en ny lya vartannat år för min del.

Men jag har aldrig ägt en diskmaskin i hela mitt liv. Det har funderats några gånger på att skaffa, men aldrig känt något behov av en utan det är bara spotta i händerna och sätta igång.

Efter en flytt är väl ända gången man skulle kunna tänka sig att behöva en, och jag har flyttat en del. Idag råkade det finnas en diskmaskin i lägenheten och nästa fråga var såklart hur fungerar skiten.

10 min och jag hade Googlat Yes Powerdrops, ska vara bästa diskmedlet, ställt in mjuktvattendensitet på 5dH och ställt in programmet på 40 grader snabbdisk.

Ytterligare 30 min senare så hade jag diskmedel och en fullproppad diskmaskin – självklart för många hur man ska proppa in allt i maskinen, men en snabbkik i manualen och allt var kristallklart.

Nu kör vi 2:a maskinen för dagen med en massa flyttglas och bestick. Det fanns t.o.m en separat bestickslåda i maskinen. Fiffigt.

Första disken innehåll stor del av mina fina vinglas från Älghults som jag vunnit i en säljtävling. Nu diskas b.la. Ett par 22åriga rödvinglas som jag fick av min kära mamma när jag fyllde 20.

Var det allt tänkte jag när jag va 20, men idag uppskattar jag dessa som något av de få ting jag har kvar efter mamma. Dessa har använts åtskilliga gånger för att konsumera vin i.🙂

Jag hitta även mina nerstoppade gamla whisky-pig-glas som säkert är 40 år gamla hehe.

Sen hittade jag även ett gammalt foto på min yngsta gulliga lilla brorsa Andreas, som tyvärr nu förtiden ännu inte växt upp😦

20130328-134443.jpg

20130328-134509.jpg

20130328-134535.jpg

20130328-134545.jpg