Taggar

, , , , , ,

Om man fortfarande vill jailbreaka sin iOS enhet så är det läge att göra det NU. Eftersom Apple har täppt till säkerhetshålet som utnyttjas för version 6.0-6.1.2 i nya 6.1.3. Och som bekant så släpptes betan i förra veckan för 6.1.3.

Själv har jag valt att jailbreaka min iPad och är nöjd med det, telefonen orkar jag inte hålla på med längre.

Som vanligt så är det väldigt smidigt sen några år tillbaka. Det man bör tänka på är att avaktivera lösenordet på iOS-enheten. Jag var tvungen att göra detta på två ställen, 1) i enhetens inställningar 2) i iTunes under första meny-valet för enheten ( bocka ur rutan.)

Sen tog det imponerande 5min med ett antal omstarter och sen var allt klart som korv spa. Man fick även klicka på Cydia ikonen på enheten och sen var sista omstarten klar.

Detta skiljer sig avsevärt när man i första versionerna höll på hur länge som helst, vi snackar 2007…

För dig som undrar så finns det en uppsjö av saker som inte går att göra i sin enhet utan jailbreak. Man kan enkelt lägga till horder av ringsignaler och teman som ändrar allt från ikoner till hela upplägget i telefonen.

Det finns en massa roliga snabbknappar att lägga till och du kan i princip göra om varenda meny i telefonen.

Stäng ner alla öppna applikationer med en knapptryckning gillar jag starkt, eller att bara dra ner med fingret på öppna appar så stängs de mm mm.

20130227-083722.jpg

20130227-083728.jpg