Taggar

, , , , , , , , , , , ,

Fantastisk service av SAS. SAS skickar sitt SMS och avbokar vårt 18:20 plan från Oslo-ARN kl17.01, 1 min efter att gaten för nästa 17:40 plan ska avgå. Så nu får man stanna hela 3.5tim på flygplatsen helt i onödan.

Efter att ha köat i in-checken så säger personalen till oss att gå till SAS-Assistans kön istället för att köa 10min.

Vid SAS-assistans berättar tjejen inte att planet är cancellerat utan bokar oss direkt på 21:10 utan att berätta.

Efter biljetterna är utskrivna så frågar jag varför vi fått 21:10 och först då berättar hon att 18:20 är inställt. Vill vi sen ha hjälp att ändra biljetterna till annan avgång så måste vi gå bort och ställa oss i nästa kö för SAS biljetter. Så nu får vi vänta med att checka-in vår väska tills vi pratat med SAS biljetter.

Där jobbar endast två personer i kassan och utanför står 20-25 pers i kö framför oss.

När vi långt om länge äntligen kommer fram till SAS biljetter så blir vi snabbt bort-snästa med att det faktiskt är fler än vi som råkat ut för inställt flyg av en dam i övre 40-årsåldern. Hon säger att tyvärr är 21:10 enda flyget som vi kan ta och hon kan inte hjälpa oss.

Hon frågar inte om vi vill ha några mat-kuponger heller utan detta får vi snällt be om. Och då måste hon resa sig och gå ut till en skrivare, vilket tydligen var väldigt jobbigt.

Det slutar med att hon skriver ut fattiga 100NOK för de 3.5tim vi får vänta vilket inte räcker till en hel måltid.

Dessutom hade vi strul på hitresan oxo, då skulle de först ta ut för mycket betalt för våra två katter ombord. Sen visade det sig att SAS nyligen tagit bort djurtransport inom Norden och istället får man från Sverige t Norge betala för en resa inom Europa istället. Till som sagt sjukt överpris på 850:-.

Sjukt trött på SAS just nu. Nu blir det till att boka andra bolag än SAS i framtiden. Usch!!!