Taggar

, , , , , , , , ,

Idag 10:30 tänkte jag gå och knäcka ryggen lite hos en ny för mig Kiropraktor på Kroppskonsulten Kiropraktik & Rehab – Vattugatan 8. Mats som jobbar dä ska tydligen vara väldigt duktig och det är nog dags att räta ut denna gamla kroppen lite.

Hade en liten diskussion med några vänner på FB igår och det råder delade meningar om var och vad för någon man ska gå till. Osteopat, Naprapat eller Kiropraktor. Osteopat känns lite för flummigt för mig och eftersom naprapatin kommer från Kiropraktiken samt har längre utbildning så är valet inte speciellt svårt. Dessutom är Céline’s båda föräldrar sjukgymnaster och praktiserar akupunktur framgångsrikt i Oslo.

Så strategin kommer att vara kiropraktik under ett par behandlingar följt av lite akupunktur. Fick höra igår att Céline’s pappa hade hjälpt en man med endast typ 10% syn så att han fick tillbaka kanske 40-50% av sin syn igen. Så det är ingen tvekan om att killen vet vad han pratar om när han rekommenderade mig en kiropraktor🙂

 

Igår så blev det en klippning hos min favorit-frisör Beatrice på Salong Tid och som vanligt så gick man därifrån med ett paket produkter, fast jag bestämt att INTE handla något denna gång😮

Sen avslutades kvällen med lite Crosstraining på SATS, galet jobbigt, men härligt efteråt när man med andan i halsen stapplandes tog sig därifrån – nätt och jämnt😀

I eftermiddag så ska jag under lunchen agera mentor åt Sara som känner att hon fastnat lite inom försäljning. Ska bli kul och se om det finns något jag kan hjälpa till med.🙂