Taggar

, , , , ,

Idag så agerade jag vardagshjälte hela två gånger. Eller kanske tre t.o.m om det räknas som en god gärning när man bjuder sin pappa o hans tjej på mat och goda pensionsråd.🙂 samt hjälpte honom igång med hans iPad som jag köpte till honom för 2 veckor sen.

Hans tjej tyckte det var väldigt kul när hans son gav honom pensionsråd. Och sen undrade hon hur det kommer sig att jag skiljde mig så mycket från mina två nötter till bröder o.O

Imorse i tunnelbanan så hjälpte jag en kvinna att hitta till bussarna.

Påväg hem från jobb så stod en gammal gammal dam och hängde som en liten trasa och klamrade sig fast för allt vad hon hade sig kärt i livet.

Jag räckte ut en hand och hjälpte henne till en sittplats där jag stod så hon sparade lårbenshalsen denna gång.🙂

Detta inspirerade tydligen en kvinna som i sin tur hjälpte en herre med kryckor av bussen. Kul.

Det är såhär jag blivit uppfostrad iaf. Trist att vi verkar vara så få😦