Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

Äntligen måndag och jobb igen😉
 
I fredags var det lite AW med Peter på Boqueria eller torget eller vad det nu heter i Mood-gallerian. Sen dök det upp lite kända ansikten några timmar senare; Emilio, Fredrik, Matti, Suss mfl. och det var riktigt kul att samlas igen och snacka lite skit.
 
Efter 4 glas rött var man rejält rund under fötterna och styrde med rätta fötterna hemåt.
 
På lördagen hade jag bokat upp en rejäl frukost för några av mina vänner hemma hos mig i vanlig ordning. Matti, Peter H, Céline, Mathias och jag stoppade i oss mina American Pancakes, stekta äppelskivor med socker och kanel, knaperstekt bacon och smoothie. Till detta serverades såklart kaffe och lite Baileys.
 
Sen en lite runda på stan och tog lite bilder, dock blev det bara ett fåtal eftersom vi satt hemma hos mig hela 4 timmar och snackade ner solen.
 
I söndags så påbörjade vi äntligen Céline’s flytt till mig och 4 flyttkartonger står nu och tränger sig hemma hos mig. Det var alla hennes veterinär böcker och lite annats smått och tungt.🙂 Så nu är det nästan bara kläder och skor kvar samt lite köksprylar.
 
Sen lämnar hon 55kvm i Stureby för 9000kr/månad, som varit rena rånet. Hade det varit jag så hade jag krävt tillbaka 3000kr/mån från de 24 mån som hon bott där, men det vill hon inte göra😦
 
Vi avslutade söndagen med en långpromenad i ett kallt Stockholm med en fika på Caffelatte i Sthlm på Norrmälarstrand. Helt OK kaffe och grillade foccacia även om det som vanligt alltid är en tråkig ”side” isbergssallad på tallriken. Vi satt bredvid 3 Greker och de snackade precis som om de inte fått prata på ett helt år. hehehe
 
I vecka så kommer farsan på besök och då ska jag lära honom hans iPad mini som jag köpte till honom. Han har inte ens lyckats att få igång den hahaha. Förhoppningsvis på onsdag har jag några timmar över för honom.
 
Såhär ser planen ut kommande 2 månaderna
  • 4-6/2 hitta lite tid att umgås med pappa som är och hälsar på
  • Tömma Stureby-lägenheten
  • 11/2 Céline kurs i Halmstad
  • 17/2 Åka till Oslo och lämna hennes katter
  • Packa ner min lägenhet
  • 12/3 1 vecka semester på Boa Vista – Cap Verde
  • 20/3 Skriva på hos banken för nya lägenheten
  • 23/3 Flytta in
  • 24/3 Flyttstäda gamla lägenheten
  • 25/3 Skriva över gamla lägenheten på Klara, den nya ägaren av min gamla

Så nu börjar kalendern fyllas upp. Till hösten kommer det att bli två bröllop, ett i Göteborg med omnejd och ett i Puerto Rico när Johan och Coraly gifter sig och sen vidare till NYC. Ska dessutom ha med mig kameran och fota båda två. Känns som om det blir ett riktigt bra år.🙂