Taggar

, , , , , , , , , ,

Då var det dags för skarp version 6.1 att släppas. Sitter själv och uppdaterar min iPhone 5 medan jag skriver så det kan gå hur som helst.🙂
 
Grattis till Finland och Danmark som får tillgång till 4G, Svenskarna för snällt vänta i kö av någon anledning. Uppdateringen avser iPhone 3GS eller senare, iPad 2 eller senare, iPad Mini, samt fjärde och femte generationens iPod Touch. Ganska otroligt att man kan köra 6.1 på en gammal 3GS lur.
 
Alla säkerhetsfixarna
 
Sen är det som vanligt smart att ta en säkerhetskopia INNAN man uppdaterar (glömde göra detta själv.) Om just olyckan skulle vara framme och man måste återställa hela luren. Sådär nu är 104mb nerladdat och installerat på min telefon, längre än några minuter tog det inte och det var helt problemfritt.
 
Efter uppdateringen så ska man välja sitt trådlösa nätverk igen samt mata in sin kod för iTunes. Därefter kommer den att uppdatera lite i iCloudet och sen är det bara att börja använda luren igen.
 
Av någon anledning så sänktes min brightness till strax ovanför minimum så den fick jag höja upp den till rätt nivå igen. Annars så verkar all mail, kalender och kontakter finnas tillgänglig som tidigare.
 
About iOS 6.1 Software Update
This update contains improvements and bug fixes, including:
  • LTE support for more carriers (complete list of supported carriers at www.apple.com/iphone/LTE/)
  • Purchase movie tickets through Fandango with Siri (USA only)
  • iTunes Match subscribers can now download individual songs from iCloud
  • New button to reset the Advertising Identifier

iOS6.1