Taggar

, , , , , , , ,

Jag firade ett relativt stillsamt Nyår i år tillsammans med Celine och det var tydligen många andra som hade liknande tankar och idéer. Många av mina vänner hade valt att spendera en mindre förmögenhet för att åka utomlands, ett fåtal verkade ha gått på några större fester. En av mina vänner gick på Absoluts Nyårsfest och spenderade 2500SEK/Pers för denna biljetten, vilket jag aldrig kan tänka mig gör. Då åker jag hellre iväg 2 dagar ex vis.
 
Mitt Nyår firades på Mariott Courtyard hotell i Stockholm, där vi hittade ett riktigt sjysst rum på 10:e våningen (rum 1001) för en billig peng. Sen hade de utcheckning först 16:00 och frukosten var uppdukad mellan 07-16, så vi passade på att käka två gånger såklart😀
 
Nyår spenderades nere i Björk-bar där vi bland annat drack Björk SAV mousserat vin/vodka och några riktigt trevliga drinkar.
 
Gott nytt år och god fortsättning på 2013!!!
 
Vi beställde även in deras äppelkaka och vit chokladmousse, som egentligen inte var mer än en vitchoklad sås på lite hjortron med en maräng på toppen. Den skickades tillbaka och ersattes med ännu en äppelkaks dessert. Dessvärre var kocken väldigt trött så vi skickade tillbaka den hela 4 ggr innan vi fick in en som vi slutligen var nöjd med. Och en fantastisk servitör såg till att vi blev nöjda och underhöll under tiden och bjöd på desserterna pga allt strul.
 
Vid tolvslaget så stod vi i duggregnet och tog lite bilder och kikade på ett trögstartat 2013 innan vi kom på den briljanta iden att gå upp på rummet på 10e våningen. Där hade vi en underbar utsikt över Stockholm och Södermalm. Sen satt vi och kikade på fyra grannar mittemot som hade ett antal fester. Alla vilka verkade vara riktigt trista, vi lyckades bara se 2 personer som dansade totalt. Vet inte om det är ett mått på en bra fest, men från min synvinkel så är det så😉
 
Det bästa var att vakna upp dagen efter i en hotellsäng, sträcka sig efter en flaska champagne och ta ett glas. Därefter kila ner till frukosten och sen kvickt upp på rummet igen och knäppa på TVn. 
Klockan 12