Taggar

, , , , , , , , ,

Sådär, nu är DVDn borta och ersatt med en supersnabb SSD på 256GB, samma som min primära disk. Det tog inte mer än 20-25min att montera hela kalaset.

Äntligen kan jag flytta alla bilderna som jag velat göra länge, till en alldeles egen disk🙂 Och snabbt är det, endast några minuter för att kopiera 50GB, känns lite overkligt.

Efteråt firade jag med lite sushi på East och en Kirin öl. Men fy vad besviken jag blev på 260:- sushin som verkligen inte levde upp till mina förväntningar. Visst fisken var kanon, men riset var en katastrof, det var blött och det gick knappt att plocka upp bitarna med pinnarna. Men servitrisen skulle påpeka det för kockarna. Och inte gjorde de något avdrag på priset heller… Det får gå några år till innan jag går dit igen, katastrof. Då är ex vis Akka Sushi vid Medborgarplatsen eller Sone vid Zinken 200% bättre och halva priset.

Efteråt gick vi på Park och kikade på Hobbit-filmen. Mina förväntningar var skyhöga efter  all lovordande som kompisar och media utlovat. Nä, 3D är inte min grej och uppriktigt sagt så var det skräp. Allt som skulle kännas stort och mäktigt kändes på något sätt bara litet och mesigt. Och det var några scener där man såg att vapnen som de bar på var bara plast, vilket var sjukt tråkigt. Sen var det några scener när de var på en slätt som kändes alldeles meningslöst. Men det absolut bästa var helt klart Gollum IGEN och scenen nere i grottan med Bilbo och Gollum var helt fantastisk. Likaså när det gäller slagsmåls-scenerna nere i gruvan med orcherna, de var oxo riktigt fina. Annars tyckte jag att all 3D gjorde att hela filmen på något sätt såg billig och plastig ut. Filmen får en 3:a av 5, och Gollum med sina monologer och allt i gruvan får en 6:a av 5.🙂

Skulle nästan vilja gå och se den vanliga versionen för att se om den ser lika billig ut.

gollum-the-hobbit