Taggar

, , , , , , , , , , , ,

Igår så pös jag iväg och köpte ett batterigrepp till min Canon 5D som jag hittade på blocket helt nytt för endast 800:-. Idag sitter jag och funderar på minnet, inte mitt eget utan till kameran såklart. I dagsläget har jag en 8GB Extreme Sandisk som verkar ganska OK, om något litet bara.😮
 
Ska man välja Sandisk eller Lexar, Pro (90MB/S) eller Extreme (60MB/S)? För Jpeg så verkar det inte som en väldigt stor skillnad mellan minnena, men om man läser Rob Galbraith’s blogg, så kan man se att man kan ta fler bilder i RAW samt i JPEG+RAW läget. Men frågan är hur viktigt det är, sen kommer jag att filma, knappast. Känns som att det står mellan ett 32GB och ett 16GB.
 
Så ett 32GB Sandisk (900:-) eller 16GB Lexar (1000:-)?
 
Memory Card Card Size JPEG RAW Burst
Lexar Professional 1000X 16GB CF I 16GB 31.6MB/s 46.4MB/s
52
SanDisk Extreme 60MB/s 32GB CF I 32GB 29.7MB/s 35.6MB/s 39