Taggar

, , , , , , ,

Jag har av någon anledning alltid kört Gmail via min webbläsare och har blivit beroende av Gmail Counter av Elia Cereda för Safari. Vad programmet gör är som namnet antyder, den räknar dina Gmail i inkorgen och visa detta lite snyggt med en ikon till höger om mitt adressfält i Safari. Väldigt enkelt och smidigt!!!
Gmail Counter ikon What
Det finns ett antal olika lösningar men denna är enligt mig bäst. Dessvärre så slutade Elia att uppdatera programmet 2011 så det har varit lite strul med senare versioner av Mac OSX.
 
Med Mountain Lion så slutade den att fungera dessvärre men efter några försök så har jag lyckats att pussla ihop följande lösning för att få den att fungera. 
 
1. Håll markören över Gmail Counter för att se om du är inloggad eller ej. Står det inga email i inkorgen gå till 3. 
2. Gå in i din keychain (Starta programmet Nyckelhanteraren) och leta reda på gmail och radera lösenordet. Stäng programmet.
3. I Safari Under Safari->Settings->Plugin/Addons(Tillägg) så hittar du din Gmail Counter. Klicka i rutan ”Check me to open settings window” så får du upp inställningarna för programmet.
4. Ta bort namnet Inbox i Gmail Label rutan.
5. Stäng ner Safari och starta om webbläsaren. Nu ska det fungera!