Taggar

, , , , ,

Idag så snackade jag med en kund och behövde ha ett kontrakt som jag skickat över signerat. Såhär lät samtalet idag.
 
(jag) Hej, det gick for.
(kund) Jo! Så du behöver alltså ha kontraktet signerat, det räcker inte med ett OK per email?
(jag) Exakt, jag är ledsen men vi har ganska komplicerade och stora processer här. 
(kund) Jag ska nog kunna ordna så att du får kontraktet till på tisdag, nej fredag eller jag menar måndag om jag får iväg det idag.
(jag) Tror du att det är möjligt att få en inscannad kopia  oxo, då slipper vi göra en Work-at-Risk tills vi har kontraktet i handen.
(kund) Jo, du förstår, vi är ett väldigt stort företag med 41 000, nej 35 000 anställda, eller hur Eva!? Och jag tror inte det är möjligt att få iväg kontraktet på email. Du vet hur det är.
(jag) ahaa! Jag förstår, vi är oxo ett relativt stora företag med cirka 430 000 anställda globalt.
(kund) [5s pinsam tystnad som kändes som 30s] Ett ögonblick bara så ska du få prata med Eva på inköp. -Eva, Evaaa kan du komma är du snäll?
(Eva) Hej, ja absolut, jag ska bara hugga chefen och be att han skriver under och så scannar jag in en kopia till er och sen har du originalet på postlådan på måndag-tisdag. Blir det bra så?
(jag) Självklart, underbart …tack för hjälpen så länge då.
 
8 min senare har jag ett kontrakt i min inbox som är scannat och signerat.😀