Taggar

,

Uhff! Madelene har förlovat sig med Chris o’Brian var den stora nyheten på morgontvn idag. Men jag tycker 1.9 grader borde vara en större nyhet.

Fy vad kallt det är idag, men friskt eller?🙂 glad att jag köpt en ny jacka som är riktigt varm, det räcker faktiskt att bara ha den på och inte stänga för att hålla sig varm.

Konstigt nog är det tomt på fyran idag, är det kylan eller lönehelgen?

Nu ska man hela vägen in till Kista, byte på Fridhemsplan och sen den blå mot Akalla. Och så ska man köpa nytt SL-Kort för 800:-.

Hoppla, Hornstull fyller på bussen ganska bra, glöm det. Ett gäng ybersminkade 16-18 åringar kliver på och resten är knegare. Hållplatsen efter Hornstull och ytterligare ett gäng som går på bussen, som ska stå helst på dina skor och med en ryggsäck pressat upp mot bröstkorgen på dig.

Nu är det iaf inte kallt längre, undrar om d är OK att öppna ett fönster?

Vattnet ligger tyst och stilla under Västerbron och solen, trött och glåmig är påväg upp sakta sakta sakta över en kall horisont.

Västerbroplan, alla som ska av hostar fram ursäkter efter ursäkter, oroliga för att just de inte ska hinna av. Alltid lika roligt att se alla desperata människor in action. Nu är det strax Fridhemsplan, undrar om jag kommer av…

[…]
Kampen om att komma först in genom spärrarna, och rusa ner för rulltrappan. Ett gäng skolungdomar är påväg upp och skrattar och stojar. Akalla står och väntar och jag är 20m från tåget men jag kommer inte springa. Hinner jag så hinner jag, det kommer ett nytt om 5 min.

En snubbe tråcklar sig precis in genom dörrarna dom stängs, den jackan kommer att bli riktigt skitig tänker jag. Men det är väl värt det. Hah!

Hjulsta rullar in och lämnar…

Ett gäng pendlade trampar nästan på en, de har en tendens att vilja gå ända upp i knävecken. Inte mycket väluppfostrat här bland alla bönder tydligen.

En 10 åring går förbi helt upptagen m en rosa iPhone 4/4S och lyssnar på något. Kanske lönebeskedet???

Nu är jag äntligen på gris-metron.