Taggar

, , , , ,

Sitter och käkar frulle på Mellqvist, deras så kallade super frulle – Macka, kaffe, juice och ägg för nittio spänn.

Det sitter två koola farbröder utanför fönstret där den ena röker en cigarr stor som en underarm och den andra en pipa. Det ser ut som om de har all tid i världen och diskuterar och gestikulerar vild emellanåt.

En halvtimmes rökande och cigarren minskade med 1cm kanske.

Av någon anledning så äger ALLA och då menar jag ALLA farbröder i +60-årsåldern en benvit eller sandfärgad trenchcoat. Gärna finbyxor i samma färg, vad är det för fel på ett par jeans??🙂

Jag är nästan sugen på att sätta mig där ute för att lyssna lite på vad de pratar om samt att sniffa lite på pipröken. Min morfar röker pipa och jag minns att jag tyckte det luktade fantastiskt. Det måste vara samma tobak såklart.

Detta påminner mig så fruktansvärt mycket om alla somrar uppe i Lappland.🙂

Även om jag aldrig i mitt liv någonsin kommer att börja röka.

20120930-120230.jpg

20120930-120235.jpg

20120930-120240.jpg

20120930-120246.jpg