Taggar

,

Om det är något av de få saker som jag hatar så är det alla dessa tiggare som kommer fram till en och skakar en burk eller en hand med mynt mot mig.

Eller de lata människorna som sitter i var och vartannat gathörn och tigger.

Det är av en underlig anledning ALLTID samma folkslag som tigger. Inte ens våra uteliggare går och tigger i en större utsträckning längre utan de försöker sälja sina tidningar istället.

Förmodligen så är jag förbaskat taskig när jag säger det, men varje gång någon kommer fram till mig och säger -Pliiiiiiiis! Så får jag en sån lust att bara lappa till människan med en snabb höger vänster lavett i snabb följd. Suck.

Jag har pluggat totalt 15 år och går i genomsnitt kurser 1-3veckor per år för att kunna upprätthålla kompetensen och på så sätt få behålla mitt jobb.

Ingenting är gratis här i livet!!!