Taggar

, , , , ,

Sådär, då har jag några bilder som jag har skjutit med mitt Canon 70-200mm f2.8 och min 550D. Inga mästerverk, dock så är det bra för att vara en oerfaren amatörfotograf. Otroligt vad en liten halvbillig kamera med skitdyrt objektiv kan prestera …allt jag gjorde var att trycka ner knappen. Hihi. I dagsläget den bild som jag är mest nöjd med är min flygande pelikan som jag tog på Curacao med mitt Canon 24-105mm f4.

Sen vet jag att man helst ska fota i RAW, men jag skiter i det och kör vidare på jpeg sålänge jag inte får betalt😮 Det blir ju bara mer och mer bilder man samlar på sig i datorn. På min gamla PC döljer det sig säkert ett antal tusen bilder och på Mac:en så har jag väl 12000 bilder. Men har som regel att varje gång som jag tittar på mina bilder så raderar jag några som jag inte är nöjda med eller vill spara.

Jag la upp 2 st bilder som med fördel kan användas som bakgrundsbild på datorn för den som är intressserad. Det är en vägg samt en trappa från Karlbergsslott.

Just det idag så köpte jag 2x8GB RAM till min MBP – 995:- på Webhallen och det märks verkligen skillnad när man håller på med bildredigeringen och minnet börjar cache:a upp lite. Väl investerade pengar.