Taggar

, ,

Igår blev liiiite vått, hade lite kompisar hemma medan min nya blender gick varm med alla möjliga frusna frukter. Sjukt att det gick 2L alkohol på 4+2 personer. Max och jag skulle åka 04:30 och fota rådjur och älgar, men det slutade med att han ringde och jag svarade inte. Skickade ett mess att jag var fortfarande full och han oxo. 09:30 så lämnade jag min lägenhet med nya linsen 70-200mm.

Fyran till Flemminggatan, bara det att busschauffören förmodligen oxo var lite småtrött så han missade mitt stopp, men stannade precis innan bron istället🙂 Max stod och väntade nere vid vattnet Kungsholmsstrand och powerwalkade med en ny digitalkamera, från Sony såklart i högsta hugg.

Jag fick in ett par riktigt vackra bilder med min, Gud vad jag är kär i denna linsen. Vilket ljusinsläpp, skärpa, färgdjup och allt annat uff…

Fick en superfin blomma, lite kanoter på vattnet, slottet, en blid på Max, lite wallpaperbilder och några kanoner.

För den som är intresserad så ska Max hålla i Scott Kelby fotorundan i Stockholm som startar den 13 okt i Vasaparken, tror man kan anmäla sig Scott Kelby här.

Sen fikade vi på Rörstrandsgatan, ett fantastiskt litet fik Xoko som nu kommer bli en ny favorit med mycket gott att äta. Då inga höjdare på att laga kaffe. Nu ligger jag trött som en älg i soffan.🙂