Taggar

, , , , , ,

Startar dagen med en mocca baileys eftersom det är lillördag och en bagel med tomat, ost, philadelpia. Får bli en repris på detta strax.

Det var inte många knop man lyckades med igår. Vi tog oss ut på Mambo beach och landade där runt tolv, jag, Fabrizio, Johan och Paola. (och precis när jag skriver detta så sätter sig en stickmygga ner och börjar käka på mig)

Det första som slår mig är 1. Solsängar till förbannelse 2. Välkommen till Ibiza Udz Udz stranden. Men eftersom vi går lite längre ner från allt *Udz Udz och Bamseklubbar mm* så hittar vi solsängar där det är 4m mellan varannan istället för 1/2m precis vid strandkanten.

Knappt 2min och det kommer en kvinna som vill ha 10NAF för två, utöver de 6 dollar vi redan betalat i inträde. Det mesta kostar lite mer här, som ex vis salladen för 12:50 NAF, fast den var riktigt bra. Men det bästa av allt är att det finns massvis med pelikaner och fiskmåsar samt några fregatt fåglar. Fregatterna är såklart de mest imponerande av alla.

Alla fåglarna samsades innanför ett rev som var väldigt lugnt (1km x 50m) eftetsom vågorna bryts av revet. Här simmade ett stim på 10000-tals småfisk, samt massor större så fåglarna dök konstant i havet. Sen satt de ner och vilade på kanten av revet eller flöt omkring innanför.

Jag tog med mig min Vanon i vattnet och låg i säkert en timme och lyckades få en hel del fantastiska bilder på fåglarna. Inte konstigt när jag flera ggr hamnade 1-2m ifrån dem medan de fiskade. Vilken upplevelse!!!

Sen blev det åtskilliga bad och snorkelturer löpande🙂

Det finns en delfininhägnad som man kan simma ut till om man går till slutet av stranden. Jag gillar delfiner, men hade hört att de hade en så liten pool att simma i så jag hoppade över detta. Annars fanns en risk för ett raseriutbrott mot första bästa skötare kände jag.

När vi kom hem så hade jag en liten datorlektion för Fabry&Paola inför kommande ipad köpet i Miami på fredag. Och sen fick de ala mina bilder på en sticka. Paola älskar att fota. På en vecka i Florida tog hon mer än 1500 bilder. Haha Fabry blir tokig på alla bilder. Paola förklarade för mig på Italienska att när vi blir gamla så kommer du att gilla att titta på alla minnena vi har.

Fabry kontrade på engelska med, folk orkar bara se 10 min av dina visningar sen tröttnar de.🙂

Solen skiner och fåglarna kvittrar likt värsta djuraffären. Vad händer idag tro?

20120822-112805.jpg

20120822-112814.jpg

20120822-112819.jpg

20120822-112826.jpg

20120822-112836.jpg

20120822-112841.jpg

20120822-112846.jpg

20120822-112852.jpg