Taggar

,

Vaknade imorse 05:47, lite tidigare än vanligt, men har fått mina 6.5tim sömn. Läste ett väldigt trevligt SMS precis när jag vaknade. Nu är planen klar för när jag kommer hem😉

Låg kvar 43 min och funderade på om jag skulle gå upp eller inte. Svårt när man har en AC som sprider en underbar svalka och när man vet vad som väntar sig på andra sidan dörren. Tänk ett fartyg och du står på ena sidan av ett vattenlås, på andra sidan väntar vattnet på att få kasta sig över dig. Öppnar du dörren då?🙂

Splashar lite vatten i fejset så man vaknar till och sätter igång en av mina vänner …Moccakokaren. Den kommer med kaffe, varmt rekommenderat av Fabrizio. En bagel, de säljs i påsar om sex här och är riktigt goda, varför finns inte det överallt hemma?

Ferran är oxo vaken, Spanskan smattrar över gården likt en läspande kpist.

¡Kommer att tänka på nya Supermarketen vi var på igår, den är alltid så grym. Johan och jag såg att de hade lite ost-provning längre bort så vi gick dit på Johans anmodan. Jag provade igenom alla ostar och så rekommenderar tjejen t.o.m. ett härligt syrligt vin från Karlifornien som passade utmärkt. Johan tog bara vinet, skönt när han släpper loss lite. Haha igår påväg ut från parkeringen körde han rakt igenom rondellen istället för runt …heheh kul!

Men, hur som helst vilken service, kan ni tänka er alla gamla damer och gubbar …det hade väl varit kö ut på gatan. Politikerna och media hade meddelat i allt som syns och hörs att nu bli Svenska folket alkolister. asg

En bagel, kanel och russin tror jag åker in i micron och blir påklädd Philadelpia och ceddar. Den blir inte långvarig på denna jord. Ett glas färskpressad juice slinker ner efter för och dränka bageln och juicen gör processen kort med resterna.

Ja just det, färskpressat görs direkt i butikerna, i en flaska och sen på med en etikett och ut i hyllorna. Det står bara klart och tydligt ett pris och 100% färskpressad juice.

Katten Slam står och jamar utanför Paula o Fabrizio och 36s senare kommer Paula ut, ja jag räknade.😉 så jag går bort och hälsar på båda två i mina badshorts. Nu är min kaffe klar så jag sätter mig på terassen, smyger ner lite Bailey’s i kaffet som Johan har i kylen, säkert Coraly’s rester.

Ferran verkar ha pratat klart nu, för nu hör jag fåglarna.

Kort därefter kommer Slam jamande, hon kommer bort och hälsar och vänder sen sig om och går. Två mygg surrar tyst runt mitt vänstra ben, en försöker på att distrahera medan den andra hugger till. Räcker det inte nu? Jag har fler hål än ett durkslag och det ser ut som om jag har böldpest på delar av kroppen. Haha! Plötsligt försvinner myggen i ett svagt ögonblick och man undrar om de gett upp eller om man donerat 5 mikroliter till mygg-fonden eller kom undan?!

Det skulle krävas cirka 1 miljon mygg för att suga ur allt blod ur en människa, vilket motsvarar lite mer än 2kg mygg. Gulp!

Nu börja Paula snacka med mamma hemma i Genua, stundvis ganska högljud diskussion och jag hör ”40… ja… alltid mamma” ”7 eller 8, men mamma det är väl inte intressant…” de pratar lite för fort för att jag ska kunna snappa upp allt. Skulle behöva en månad bara Italienska nere i Italien för att bättra på.

Johan är vaken nu och ska ev. ha en telco 09:00. Städerskan sopar terassen åt oss, imorgon städar hon lägenheten.🙂

Tog en bild på Burt (killen som planterar hibiscus mm) för några dagar sedan när han fick en öl, såhär glad blev han.

Ett tvåmotorigt flygplan glider fram genom ett moln och själva ljudet blandat med allt fågelkvitter och syrsor påminner mig sååååå mycket om sommaren.

20120821-083317.jpg

20120821-083323.jpg

20120821-083328.jpg

20120821-083339.jpg

20120821-083345.jpg