Taggar

, , , ,

Godmorgon. Vaknade 07:23 och trodde jag var sen till något, eftersom jag normalt brukar vakna 09:37…typ. Härlig AC som håller rummet precis exakt rätt tempererat. Varken för varmt eller för kallt. Sover såklart endast med ett lakan i en stor dubbelsäng. Rusar upp och öppnar sovrumsdörren, *pang!* 28 grader mitt i nyllet…igen. 50 armhävningar så man gjort någon form av träning iaf. Splashar lite ljummet vatten från badrumskranen (det blir aldrig kallt) sätter på en kopp te med lite citron i och en skål müsli. Diskar upp från igår.

Lite senare vaknar sömntutan, typ 2 timmar senare. Johan är född trött meahhahahahaha!!!! Men han är duktig som slänger in två tvättmaskiner, jag har väl 2 plagg som behöver tvättas. Man använder ju inget här mer än badisar.

Ganska soft och ligga o blogga i 28 grader, nu kommer Mr.Kuban (trädgårdsmästaren, tror det är ägaren faktiskt) chillar med slangen och en fet cigarr i vänster hand. F.n vad han ser laidback ut, önskar jag kunde ta hans jobb. Undrar om han jobbat klart efter bevattningen eller om han har en till trädgård att vattna idag?!

Nu kom hans högra hand, jag kallar honom Burt eftersom han har samma mustasch som honom. Burt och Kubanen har en snabb diskussion med lite cigarrhands samba och tvåhands lovehandle poseing av Burt som svar. Kubanen verkar lite irriterad på Burt, även om jag inte kan Holländska så är det uppenbart. Men Burt smilar när han går därifrån, skön lirare🙂

Johan kopplar upp på Skype, tror jag eller FaceTime med frugan hemma i Stockholm. Eller vänta han pratar i tfn ju, My bad!!!

En påfågelsfjäril och en slända flyger ikapp längst en av Holländarnas balkonger.

Burt har lämnat och Kubanen fortsätter vattna. Ett par minuter och Burt kommer tillbaka med en laddad skottkärra fullastad med blommor utanför mitt sovrumsfönster jippie.

Fernando kommer över och uppdaterar sina flygtider på Johans whiteboard, de drar t stranden strax.
Nu ska jag duscha och sen massage. fy f.n vad jag ska njuta i 60min deep tissue massage.🙂

20120818-101816.jpg

20120818-101825.jpg

20120818-101832.jpg

20120818-101838.jpg

20120818-101911.jpg