Taggar

, ,

06:17 vaknade jag i mitt lilla nerkylda rum, sen låg jag och softade i en halvtimme, precis som det ska va. Efteråt så förberedde jag mig på den vanliga chocken, dvs 22 grader möter 28 varma grader. Det kommer som en käftsmäll och verkar vara en liten skillnad, men håller man inte fast i något så ramlar man baklänges.🙂 börjar med lite armhävningar så man känner sig lite duktig iaf, men hungern tar strax över och får styra mig ut till kylen. Det dröjer inte mång minuter innan kokoschips, banan och flingor flyter runt i ett vitt hav. Detta sköljs ner med ett glas jordgubbs juice, varför dricker man inte detta mer hemma!?

Innan sju kommer en regnskur på 3 min och sen är allt över, hemma varar skiten i dagar ibland. Nu är det sol igen tjohooo. När man är så pass nära ekvatorn så står solen i zenit ganska länge, vilket har sina fördelar med att man inte behöver flytta runt solsängar.

Morgonens herren på täppan är oxo över, den består av ett gäng hundar som ser vem som låter tuffast och hörs mest. Men regnet kylde ner ungtupparna och nu är det bara en massa tropiska fåglar som kvittrar, det är nog 3-4 olika arter låter det som, däribland en gök. Någonstans väldight långt bort så hörs en ambulans som kommer närmare, en lastbilstuta hälsar glatt på någon och det hörs lite bilar som är påväg till jobb. En kapten är påväg med sin rullande kabinväka och hälsar. Ett kompisgäng sländor dricker ur poolen, det ser skitläckert ut när de likt små miniatyr plan sveper ner mot vattenytan och sen accelererar upp i en 60-70 graders vinkel.

Solen har letat sig in till mina ben och värmer upp dem till rätt temperatur.

F-n, nu börjar herren på täppan grabbarna igen.

20120817-080539.jpg