Taggar

, , , , ,

Förlust mot Frankrike i handboll känns tungt, även om vi inte riktigt orkade ikapp 2-3 poängsledningen. 22-21 kändes som en liten tröst, men det var ju så nära😦

Idag tog vi bilen och körde runt lite, men eftersom det är söndag så är mycket stängt. Varken spa eller Curacao Likörfabriken var öppna. Vi tog en runda bort till Sturtsfarmen, det var en riktig turistfälla kändes det som. Mata strutsar och stå på ett strutsägg i slutet av touren. Det kostar 26 NAF att henka på touren som tar 45min. Stod ett par ponnys som verkade vara väldigt förälskade i varandra. Lite grisar, hönor, getter och en tuppkyckling som alla satt i samma inhägnad alla ganska laidback i den 29-gradiga värmen.

Sen drog vi ner och kollade in kitsurfing-stället, men det var bara en plaskdamm och inte en kotte på plats. Det stod upp en massa rostiga fundament och var fullt med flaskor och skärvor överallt, så inget jag kommer prova. Sen åkte vi till Aloe Vera farmen och kikade på 100 tals blommor i rad, stora rackare.

Vi käkade lunch på KFC, vilet var en j.vla miss. Fattar inte grejen med friterad kyckling, coldslaw och potatismos med brunsås oc läsk. Så om nån kan förklara logiken här för mig?

Kassörskan, pratade knappt någon Engelska så det skedde ett par missförstånd vilket jag fock klargöra 5.3 ggr. Det var fan det sämsta skit jag käkat, men om man ska hitta något positivt så var det folktomt, det gick snabbt att få skräpet och jag valde en läsk som smakade skumbananer (Fria Banana.)

Sen fotade vi lite hus i glada färger och körde en sväng till Supermarket för att fylla på förråden. Köpte på mig lote flytande vanilj, för det finns inte hemma, ska även köpa en Italiensk salladskrydda (nej inte den gröna hemmifrån) som är sjukt bra. Älskar att de har bra priser på storpack av nötter, juicer, kryddor, torkad frukt… Ja i princip allt finns STÖÖÖÖÖÖÖRRE.

Ska grilla lite fisk och kyckling med Moses o Corri ikväll, gött. Nu ligger jag och slappar vid poolen i en av åtta sängar.

Vanligaste plagget såhär långt är badbyxor, solglasögon och inget annat.

20120813-194647.jpg

20120813-194655.jpg