Taggar

,

Uppe tidigare än tuppen 03:27 Puh! Var f.n är jag var det första som ramlar in i skallen? Har jag försovit mig till jobbet? Nästa, varför ska jag upp nu? Studsar ur sängen smidigare än en oljad kobra och på med duschen. Det är tricket för att vakna en tidig måndag morgon.

Nytvättad överallt, inkl. i höger öga, speciellt höger öga som fick sig en Bath&Bodyworks citrus behandling.

Macchiato följer troget med hela duschen från toastolen. Sen sätter jag på OS och ser Danmark vs Kina i badminton herrar i några minuter och hinner uppfatta bollarna som flyger i runt 400km/h över nätet med enorm precision.

Macchiato lämnar nu in, lite för tidigt för henne, hon kommer inte ens när jag kallar på väg ut genom dörren för att säga hej. Klockan är för tusan 04:02.

Taxin kommer i tid som alltid när man beställer via cabonline appen till Taxi020. Fy va smidigt att slippa sitta och snacka och bara kunna klicka mig fram. En av mina favorit appar.

Vid Upplandsväsby så ligger en härlig morgondimma över landet och i bakgrunden lyser en röd/orange/gul med inslag av guld upp horisonten. Solen är inte riktigt vaken idag heller.

På ARN så fungerar givetvis inte kortläsaren, suck. In fortare än en grisblink och plockar ut 500:-. För att slippa sitta där och hänga.

Automatisk inloggning med KLM går smidigt och sen bagagedrop nr15. Säkerhetsvakten släpper snällt igenom mig och kontrollen är avklarad innan jag hinner säga ”Produktmomentkorrelationskoefficienten”. Jag tränger mig före Sweden Taekwondo team som är påväg till OS.

Kaféet på T2 är alltid hur värdelöst som helst. En liten Cappo m singel espresson 7grader kallare än den ska serveras och tråkigare än måndagsmorgon på jobb för 37:- skojar man inte bort. Räkmackan en skiva vittbröd med några räkor som ligger och skäms för att de är 50% mindre än normala räkor kostar 150:-. En flaska öl kostar 73:-. Det står att Miniflaskan champagne kostar 147:-, men det är f.n ingen skumpa, inte ens värt att kalla mousserat. Funderar på om jag ska ta den vinsmaksatta bubbelvätskan eller räkmackan, cliffhanger. Bestämmer mig för en liten Cappo som är sju grader för kall och borde kallas skum med espressoliknande substans.

Nu ska jag gå ombord på planet, hoppas det blir en riktig 5rötters brakmåltid ombord.

20120806-054358.jpg