Taggar

, , , , ,

Igår var jag ute och fotade Pride-festivalen med duktiga fotografen Max, hans bror och flickvän. Det började med att jag sprang iväg och köpte en Black Rapid RS-4 rem till min Canon 550D för att lättare kunna gå omkring med min kamera utan att behöva hålla i den hela tiden.
 
Sen träffades vi i Humlan där vi hade en liten picknick och jag köpte med lite Sol och en sjysst cider ”Hannas Cider Rosé”. Provade Canons 70-200mm f2.8 med en 2x och det var var något av det mest fantastiska som jag har provat till min kamera, fy f.n alltså va bra. Sen fotade jag med min lilla 24-105mm f4 som jag är riktigt nöjd med.
 
Pride-photoshooten var min första där man sprang omkring och fotade i absolut dagsljus och inte hade många sekunder på sig att ställa in kameran. Tror det gick åt h.vete hehe Men det var iaf. roligt och jag tog cirka 400-500 bilder. Hoppas några blev bra iaf. 
 
Max hade monterat sin kamera på ett enbensstativ tillsammans med en fjärrutlösare och tog fantastiska bilder med en 8mm’s fisheye. 
 
4-5 timmar senare var vi helt slut och gick ner till La Neta för att käka lite Mexikanskt. Mackan och hans flickvän joinade och Mackan hade tagit lite bilder med sin nya Nikon med en fast 50mm och hade oxo fått en hel del sjyssta bilder.
 
Senare på kvällen så mötte jag upp Carro och David på Skinnarviksberget för lite Rose bubbel och njuta av utsikten, vi var inte de enda som fått denna idèn tydligen😉 Sen en drink hemma hos mig och sen ner till PaneVino och ett glas rött med en bit pizza, stans bästa. Därefter så dök jag och David in på Riche och sen vidare en kort runda på East för att fortsätta vår lilla rödvins turne.
 
Lite seg idag, men ska strax börja packa västan inför resan, ska bli sjukt kul att komma bort lite.