Taggar

, , , , , ,

Precis hemkommen från en liten Powerwalk med Peter på 1mil. Nu har jag äntligen fått klart med min resa till Curaçao – 6-23 augusti. Jag vann en resa på jobb så inga utgifter för själva resan och dessutom eftersom Johan bor där och jobbar som pilot så jag bor hos honom. Ibland är man lyckligt lottad bara!!!

Som Thomas Jefferson USA’s tredje president en gång sa “I’m a great believer in luck, and I find the harder I work, the more I have of it.”

(Sjätte gången jag spelar Zackes – Förlorad Generation)

Johan är precis som mig stenbock och väldigt pedant och organiserad, samt en arbetsnarkoman precis som mig. Inte direkt något material att lägga ut på en dejtingsite dock, det här verkar ju vara en kul kille typ😮
Såhär skrev Johan till mig gällande min packning
  • Har hittat några ställen som vi ska åka till, ta med kameran!!
  • Gillar du att snorkla? Ta med dina snorklingsgrejor i så fall om du har några. Detta är Mekka för det!
  • Lakan, handdukar och sånt finns. Likaså solskydd i olika varianter.
  • Ganska dyrt att shoppa här så ta med det som du avser använda. Kläder, badkläder etc. är dyrare än hemma.
  • Ta med MyggA (myggsticken som finns på apoteket). Myggen äter friskt på kvällarna. =)
  • Allt som är långärmat är helt onödigt. Kanske en tröja att ha på flyget och långbrallor att resa i. Men på ön behövs det inte!
  • Solbrillor är ett måste!
  • Kontanter behöver du egentligen inte ta med. Enklaste är att ta ut i ATM på flygplatsen. Det är inte så säkert att betala med kort och ta ut pengar i ATM på stan. Mycket skimming här tydligen. Kontanter är säkrare. Har du USD så fungerar det också. Fast växlingskurs mot dollarn, men man får alltid växel i Guilder.
  • Fri WiFi där vi bor. Jag har min dator här så det räcker nog med din iPad om du vill resa lätt.
Resan ser ut som såhär:
6/8 Arlanda 06.25 – Schiphol 08:35
Schipol 09:50 – Hato 13:25
23/8 Hato 15:50 – Schipol 07:00 (24/8)
Schipol 10:15 – Arlanda 12:15 (3 timmars väntan på Schipol, men det är ganska OK)
Ska kila ner till Apoteket efter att jag har bokat lite säten på planet. Lite bilder från http://www.curacao.com.