Taggar

, , , , , , ,

Igår var jag och käkade med Jenny och Matte på Restaurang Rebell på Friisgatan i Malmö och kan varmt rekommendera detta ställe. Dock så bör man boka bord innan eftersom det är väldigt mycket folk oftast. Maten som serveras är riktigt god.

Jag valde att gå på Rebells revbensspjäll med spetskålslaw och vattenmelonsallad till huvudrätt och En sommardessert med fläderskum, rabarberglass och havresmulor till detta drack jag först ett glas rosé av en lite tyngre variant följt av några glas rött vin från Syd Afrika.

Till dessert funderade jag först att ta snusklubban och frågade servitrisen om denna flera gånger. Det var tydligen inte första gången hon fick frågan om hon fått snuskklubba någon gång.

Kolla in texten på vinflaskan, ganska rolig etikett. Man ger sig inte bara på cigaretterna utan nu ska vinet få sig en känga oxo. Undrar bara om de ska klistra på cancerbilder på vinflaskorna snart oxo.

Under tiden vi käkade så dök det upp en Norsk supporter eller nått…

Efter Rebell så gick vi till Bar Rosen (ligger vid Lillatorg) som brukar ha bra drinkar. Jag körde en riktigt god drink med STORA blåbär och kumquat som heter Tequila Smash.

Detta bildspel kräver JavaScript.