Taggar

, , , ,

Man får passa på och träffa lite vänner när man väl är i stan, så nu mötte jag precis upp Paul på Lilla Kafferosteriet. Träffade Filip och hans pappa där som äger stället och fick en härlig pratstund med dem oxo. Detta är ett av Sveriges bästa kafe utan tvekan. Är du i Malmö och vill dricka lite kaffe så ska du HIT.Väl där inne så blir man igenkänd av en kille som serverar kaffe som vet exakt hur jag ska ha det, fast jag inte varit där på mer än 6mån. Bra service kan man säga.

Sen gick jag och tog en sallad på Sallad & Smoothie och då kommer värsta drog-tomten och står och ska jiddra med några cyklar i ett cykelställ, MITT PÅ LJUSA DAN. Han hittar inget så han bestämmer sig av någon anledning för att jogga 17m. Vilket var en fröjd för ögat då vi skrattade förnöjt så vi grät.

Efter att vi kommer ut från Hansacompaniet så ser vi ännu en knark-tomte med en stor skuvmejsel nerstoppad i bakfickan. Har fått lära mig att de kalla den för ”huvudnyckeln”. Han har själv redan en cykel, men efter ett tag så går han bara fram till en låst cykel, hämtar sin hoj och slänger upp cykeln på axeln och ska precis köra sin väg …då kommer ägaren ut och undrar vad snubben håller på med. Killen med tunnelseendet hoppar på sin cykel och cyklar därifrån precis som inget har hänt.

Till saken hör att en polispike kör förbi 20s innan och de märker INTE det minsta trots de kör 3m från brottsplatsen. hehehe vad roligt.