Taggar

, , , , , , , ,

I Stockholms tunnelbanor, på bussar och vid busshållplatserna är det oftast värsta kaoset på morgonen och kvällen. Folk knuffas och rusar skoningslöst med vassa armbågar och stora ryggsäckar för att hinna först till, på och av våra publika transportmedel. Jag fattar fortfarande inte varför folk blir vansinninga om de missar tuben, det kommer ett tåg till om 3-4 min.

Har man så brått, varför ställer man inte klockan 15min tidigare och tar det lugnt istället? Väl på jobbet så sätter man sig ner på sin stol och börjar lungt och fint kolla sin Facebook, Twitter, Instagram, nyheter mm IGEN. Fast man precis gjorde det 5 min tidigare på bussen eller på tuben. Själv står jag precis som alla andra med min telefon i högsta hugg och stirrar blint ner på den, dock så läser jag ALLTID böcker på mobilen när jag reser någonstans. Tycker det bara är jobbigt att skriva något smart och fyndigt på FB eller Twitter när man reser.

Sen undrar jag vad det är med folk som inte kan ta av sina förbannade ryggsäckar när de kliver in i bussen? Och hur svårt kan det vara att hålla reda på sina fötter när man står upp på bussen? Jag har alltid nypolerade skor på mig, men det slutar alltid med att man får ett 65kilos fotavtryck på den ljusgrå mockaskon😦

Respekt!!! Skärpning Stockholm!!

Veckans ‎antistress-tips kommer från Nalle Puh.


”Om man inte vet vart man ska, så är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram.”Nalle Puh